Friday, September 01, 2006

Jon Henrik Gilhuus, i sin kapasitet som det svært så frittalende og misantropiske* bloggfenomenet Ghost of Goldwater (GoG) er en vinglepetter. På denne dato har han slettet en hel tråd (inkludert egen post, på engelsk), som inneholdt minst 13 innlegg. Tålte ikke Jon Henrik Gilhuus, i sin rolle som den misantropiske og semivulgære bloggeren "Ghost of Goldwater" kritikken han fikk i den tråden... ? I alle fall er ikke Gilhuus en bloggeier man kan stole på, og man bør være varsom med å fore det trollet der.

GoG var for øvrig svært aktiv i tråden om Michael Moore over hos VamPus - som alle foregående innlegg i bloggen min her har vært refusert fra. Dette i likhet med skribent Jan Arild Snoen, VamPus selv, og enkelte andre erkekonservative, reaksjonære sjeler. Som tidligere nevnt er alle disse navngitte bloggerne sentrale medlemmer i Monticello Society - en interessegruppering og et propagandaorgan for norske sympatisører av US Republicans (The Grand Old Party - GOP). Og jeg legger til grunn at GoG er identisk med den nasjonale presidenten i denne foreningen; språklektoren Jon Henrik Gilhuus.

(Det at Jon Henrik Gilhuus driver en blogg i eget navn, med identisk templat som i GoG-bloggen, undergraver jo ikke akkurat denne subsumpsjonen.. ).


M

* loves kittens though!

7 Comments:

Blogger Tobias said...

hehe jeg vil ikke stjele konseptet ditt men denne ordkrigen ble ikke startet av meg slik at jeg kan bare forsvare meg mot hennes mange angrep.

10:20 AM  
Blogger Kosialist said...

Hehe, Machiavelli, jeg ser at du er ute i omtrent samtlige blåblogger og lirer av deg personangrep og usakligheter :)

Det morsomste er hvordan du tar deg nær av at personangrepene dine blir sensurert bort!

Denne sensuren har dessverre ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. En blogg er som en privat eiendom å regne. Eieren bestemmer hva som skal skrives der, og om det sensurerer aldri så mye så er det ikke noe brudd på ytringsfriheten.

Ytringsfriheten gjelder nemlig det offentlige rom, ikke det å gå inn på andres eiendom og skråle som en gal mann :)

7:46 AM  
Blogger Machiavelli (No) said...

Jeg håper du forstår at jeg ikke kan ta deg særlig seriøst dersom du mener at innleggene jeg har tatt med i bloggen her, som refusert av VamPus, er å jevnstille med å "skråle som en gal mann".

Det jeg bedrev var mer lik "investigative journalism".

Som forhåpentligvis de fleste har fått med seg, så ynder VamPus å avsløre sosialistiske nettverk og strategier. Det blir derfor noe merkelig at hun ikke tåler lignende fokus rettet mot seg selv.

At voldsomme personangrep slettes har jeg ikke problem med, men jeg har dessverre registrert at hva som blir slettet av sådan også er svært inkonsekvent. I blåblogger generelt, ser det ut til at en del eiere har langt lettere for å slette "personangrep" mot folk de liker eller kjenner, enn mot folk de ikke vet hvem er eller kjenner og misliker.

Poenget med bloggen her er å demonstrere forskjeller mellom liv og lære. Så enkelt er det, Kosialist.

(Er ikke du ihuga FrP-er forresten?).


M

8:19 AM  
Blogger Machiavelli (No) said...

For det tilfelle at noen skulle komme i skade for å tro at Kosialist holder høy nok standard selv, til å faktisk kunne legitimt komme med slike utspill som ovenfor mot andre bloggere (i herværende tilfelle meg), så vil jeg så absolutt anbefale å lese igjennom dette


M

8:52 AM  
Blogger Kosialist said...

Jeg har selvsagt mitt på det tørre, i og med at mine "angrep" er mot en person som selv går til frontalangrep på andre, der du nesten utelukkende sjikanerer personer med andre meninger enn deg selv. Det er en grunn til at jeg dukket opp her, og det er at jeg har merket meg at du ofte kommenterer andres blogger, og som regel går det i personangrep.

Ellers merker jeg meg at du fortsatt ikke skjønner forskjellen på det private rom og det offentlige rom, og hvordan ytringsfriheten henger sammen med disse.

7:45 AM  
Blogger Machiavelli (No) said...

Jaja kosialist. Dette er ingen viktig sak for meg. Du har selvsagt all rett til å mene hva du vil om såvel dette, som det meste annet du fatter erfaring med i ditt liv.

Jeg prøver å holde min sti ren, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av at jeg for det meste er usaklig, men du har kanskje vært uheldig med seleksjonen av innlegg du har lest fra min side. Jeg har av og til tatt litt hardt tak i Kapitalismus, og i enkelte tilfeller Torbjørn Røe Isaksen. Men det er fordi disse er så voldsomt frampå hele tiden, og pusher sine egne meninger. Jeg mener å ha skjønt at begge to er innforstått med at dette betyr at de kan få endel hissige tilbakemeldinger, og trives greit med det.

For min del prøver jeg å holde eventuelle personangrep så underholdende så mulig for resten av leserne. Dine angrep på "En liten blå høne" framstår imidlertid ikke for meg som morsomme, og ikke kjenner jeg meg helt igjen i beskrivelsen din av henne som en som angriper andre heller. Men som du selv sier, så må då de som faktisk angriper andre, tåle å få litt tilbake. Jf. mine kommentarer ovenfor om Kapitalismus og Torbjørn Røe Isaksen.

Ellers så overlater jeg til leserne her å vurdere hvor mye rett du har i din kritikk, kosialist. Jeg inviterer lesere til å komme med støtteerklæringer til deg dersom de er enige. Men stort sett antar jeg at du er en temmelig ubetydelig skikkelse i de fleste bloggeres øyne, all den tid du som FrP-er er en ganske ensom svale i bloggsfæren, og i tillegg ikke ser ut til å håndtere kritikk av ditt elskede parti særlig godt.

Lykke til ellers med din videre tilværelse som selvoppnevnt bloggpoliti. Måtte du ha mange gode opplevelser, og forhåpentlig en viss personlig modning underveis.


M

6:55 AM  
Blogger En liten blå høne said...

Takk for støtten, Machiavelli!

*smask*

11:33 AM  

Post a Comment

<< Home