Thursday, December 07, 2006

Heidi Nordby Lunde aka VamPus fortsetter å underbygge den foruteksisterende presumpsjonen om at hun er lettere ustabil, samt fortsetter sin lemfeldige omgang med sannheten. Som hun skrev til meg i en kommentardebatt i den selvforherligende, populistvulgære og navlebeskuende liberalistbloggen sin i går:



VamPus said...
machiavelli: jeg har sagt det til deg så mange ganger før, men du har det litt tregt for det: Min blogg er nettopp det - MIN. Dersom jeg har gjester hjemme hos meg som ikke klarer å oppføre seg så vil jeg be de om å gå. Du er en slik gjest. Du klarer ikke komme med annet oppgulp enn å kritisere Høyre - som så vidt jeg vet nekter deg å komme inn på det lokale partikontoret sitt av en eller annen grunn - antakeligvis av det jeg skrev over; ikke klarer å oppføre seg. Du har din egen blogg. Spy din eder og galle der. Jeg tåler kritikk. Det er resten av innleggene her bevis på. Men å belemre meg selv og andre lesere med ditt nærvær er i overkant.

Navnet du har gitt bloggen din burde blitt mellom deg og din psykiater.

2:33 PM



Siden hun nok synes det er greit å liksom-thrashe folk, og samtidig nekte dem å skrive svar (eller andre former for nye innlegg) i samme fora - i alle fall er det det hun har sagt selv, jf. mitt forrige innlegg i bloggen her - så kopierer jeg inn svaret mitt til henne her:



Machiavelli (No) said...
Nok en gang beviser du din mangel på etterrettelighet:

"Du klarer ikke komme med annet oppgulp enn å kritisere Høyre - som så vidt jeg vet nekter deg å komme inn på det lokale partikontoret sitt av en eller annen grunn - antakeligvis av det jeg skrev over"

Dette er simpelthen ikke noe som har tilknytning til virkeligheten. Mulig du forvirrer meg en annen, mulig du er feilinformert, eller mulig du bare finner på ting.

Ikke har jeg psykiater heller. På seg selv kjenner man andre?

Og den leksa di om at du kan tillate hvem du vil å skrive her eller ikke kunne du spart deg. Eller har du ikke lest blogginnlegget mitt i min egen blogg fra i går?


M

12:32 PM



For øvrig synes jeg slett ikke det er noe tap å slippe å kommentere mer i den hyklerske bloggen hennes, spesielt ikke når trade-off-en er såpass stor som den er; hun har undergravd sin egen moralske troverdighet for evig og alltid. Dersom noen ønsker å stemme på henne som gullblogger igjen, så gjør de det herved på informert grunnlag.

M

4 Comments:

Blogger gaute said...

På seg selv kjenner man andre?
om dette er en litt voksen måte å si, "den som sier det, er det selv"?

4:12 PM  
Blogger Machiavelli (No) said...

Tja. Det må det vel kunne sies å være likhetstrekk der..

Som Jay-Z rappet: "A wise man once told me/Don't argue with fools/'Cause people from a distance/Can't tell who is who"

Så kanskje jeg burde komme meg ut av sandkassen VamPus sitter og leker i. Du inspirerte meg der, Gaute. Så takk skal du ha.

Uansett så er det ikke nødvendigvis slik at jeg *tror* at VamPus (aka den evige politiske aktivisten og oppmerksomhetssøkende silkerampjenta Heidi Nordby Lunde) går til en psykiater. Selv om hun er tidligere anorektiker, og derved per definisjon tvangsnevrotiker.

Men når hun, i tilsynelatende personlig ubalanse, skriver at ditt og datt er ting jeg bør "ta opp med psykiateren" min, uten at hun tydeligvis vet den minste ting om meg og mitt liv, så er det jo såpass påtagelig at det må kunne tillates å spekulere litt rundt hennes eget liv og hennes egne erfaringer..


M

9:34 AM  
Blogger Eirik Løkke said...

Du oppfordrer ikke akkurat til dialog når du bruker uttrykket: O skrullete Høyreheks, etter at Vampus hadde en saklig kritikk av Dagbladets noe tendensiøse Israeldekning.

Men du kunne vel kanskje selv komme ut av anonymitetens verden ved fortelle litt om deg selv, og hvem du er, siden du synes å vite mye om både meg, Vampus og Høyre...

9:34 AM  
Blogger Machiavelli (No) said...

Tja, hva med at du prøver å gi et noenlunde korrekt bilde av begivenhetenes gang i bloggen til VamPus først, K?

Eller, dvs. du har kanskje ikke helt fått det med deg, siden VamPus nok har slettet enkelte av mine innlegg, og sammenhengen derved ble tapt.

Jeg skal se om jeg ikke får lappet det sammen i et senere innlegg her, slik at folk ikke tror at jeg begynte å kalle VamPus heks helt ut av det blå. For det gjorde jeg slett ikke.

Og det som jeg vet om VamPus og deg har jeg nærmest uten unntak fra bloggene, K.

Ellers velger jeg selvsagt selv om jeg noensinne opphever min anonymitet. Jeg har en bloggidentitet, og ingen kan avtvinges noe mer enn det. Dere to har selv valgt å profilere deres personer og karrierer ved hjelp av de respektive bloggene dere driver, og ingen er vel så dumme at de tror dere blander egne navn inn i bildet av rene fromhetshensyn.

Uansett, min beef er med VamPus og hva hun tok seg til av egenrådighet og barnsligheter i egen blogg tidligere denne uken. Det er selvfølgelig tappert og tilsynelatende ridderlig av deg å stille deg opp som hennes våpendrager, K, men sannheten er vel snarere at du er utsatt for sosialt press og prøver å finne unnskyldninger til å gjøre noe med situasjonen. Eller hva vet jeg.

Uansett, takk for ditt innspill, men jeg råder deg til å avvente min redegjørelse for hva som faktisk skjedde i bloggen til VamPus. Du kan jo tross alt ikke ta dine pekere fra en tvangsnevrotisk, selvhevdende og narcissistisk heks. Det blir for dumt.

(Betyr egentlig lite at hun er i Høyre, men jeg har en forkjærlighet for bokstavrim, og Høyre-heks var for bra til å ikke bruke det... :).


M

2:20 PM  

Post a Comment

<< Home