Thursday, December 07, 2006

Det er for øvrig interessant å merke seg at Heidi Nordby Lunde aka VamPus sammenligner bloggen sin med en fest i huset hennes. Kan være greit å få med seg for alle som eventuelt trodde at det var et forum for politisk meningsutveksling.

Jeg føler meg ikke særlig overbevist om at hun, som hun selv sier, tåler kritikk. Det er jo nettopp på det grunnlaget hun "kaster meg ut".

Eller var det det at hun setter lit til et rykte om at jeg skal være en person som visstnok skal være nektet adgang på et lokalt Høyres Hus? Selv om jeg dette ikke stemmer for mitt vedkommende, så kan det jo være greit å notere seg hvilket slags samfunn VamPus forestiller seg - et ekskluderingsregime.

Dette stemmer ganske bra med liberalistutopien hun stadig forfekter i bloggfenomenet sitt (VamPus' Verden), for de som bryr seg om politisk ideologi.

For øvrig har ikke M et anstrengt forhold til Høyre (det er kun riktig i VamPus' noe ustabile men svært viljesterke og manipuleringsvillige hode), men har en del innvendinger mot såvel fanatiske liberalister, som vinglete "blogghekser" som aldri helt kan bestemme seg for hvilke prinsipper de egentlig ønsker å hevde - eller, tydeligvis enda vanskeligere for enkelte; etterleve... Do as I say, don't do as I do - er det "moralen" hun ønsker å formidle??


M

4 Comments:

Blogger Mathias said...

Det hadde jo vært interssant å lese noen flere innlegg. Siste posting ble foretatt den 7. desember, og nå er det snart 7. februar.

6:34 AM  
Blogger gaute said...

vel talt mathias

7:12 PM  
Blogger Machiavelli (No) said...

Skal jeg forstå dette slik at det er ønske om flere innlegg i akkurat sensurbolken her?

Jeg oppdaterer så ofte som jeg kommer over sensur. Jeg har ikke vært borti det på lenge nå.

Imidlertid vurderer jeg å starte en tredje blogg, hvor jeg kommenterer ting mer generelt. Vi får se. Den norske bloggsfæren kjeder meg imidlertid for tiden - det er få nye, interessante stemmer, og de som har vært her en stund har lite nytt å komme med; vi vet så godt allerede hvor de står.

Jeg regner med å få mye mer å ta for meg når vi nærmer oss kommunevalget i høst. Såpass skitne som valgene har blitt de siste årene, og såpass glade som især blåbloggere er i skittkasting, så blir det vel langt mer fruktbare tilstander, med tanke på herværende blogg, når vi kommer så langt.


M

Ps. Jeg tar imot tips, så om dere ser noe overdreven sensur noe sted, så bare mail meg.

2:45 PM  
Blogger Mathias said...

Ja, sjekk Kapitalismus. Der forekommer sensur.

2:46 PM  

Post a Comment

<< Home